Stelletje bandieten......

21 december 2017 - Halls Gap, Australië

Gisteren in the Grampians aangekomen, Halls gap. The Grampians.....bergen, kliffen, rotswanden, een NP in het Westen van Victoria. Overal huppen kangaroe’s en in de bomen zitten de koala’s. Zelfs herten op de weg en dan van die hele grote! We staan met onze camper aan de rand van de camping met uitzicht op een grasveld, rotswanden en bos. We hebben vanmorgen regen gehad en veel wind maar hier klaart het op. Af en toe nog schuilen maar het wordt steeds blauwer hierboven. We zitten gezellig tussen witte, schreeuwende kaketoe’s met een geel pluimpje op hun kop. Na een uurtje komen er Emoe’s en kangaroe’s op het veldje en niet 1 maar wel honderd. Vrolijk komen ze aangewipt, sommige met kleintjes. De meeste passen niet meer in de buidel maar worden nog wel gezoogd! Wat een gezellige boel! s’Avonds bij de buren rondom de Bq met marshmallows gezeten en gerookt ons bedje in! Vandaag stond dus in het teken van The Grampians. Wandelschoen aan en even lekker ontbijten. Geroosterde boterhammen, heerlijk! Alles klaargezet buiten en daar kwamen ze.....de gisteren nog zo schattige kakatoe’s. De eerste nam mijn geroosterde boterham met kaas de boom in. Vervolgens kwam de hele family! De een nam mijn tomaten, de volgende de boter, ja ze dachten er zelfs van door te gaan met mijn pot Jam en mijn mok koffie! Maar dat gaat niet gebeuren, krengen! De volgende boterham maar eten op het trapje van de camper. Wat denk je....zetten ze de aanval in vanaf het dak! Rob Lag helemaal in een deuk! Ik wat minder!

Weer op pad, slow want de kangaroe’s huppen vrolijk mee! Reed lookout en the Balconies.  We waren de eerste dus konden mooie foto’s schieten en Rob was aan het klungelen met de drone. De Balconies was een wandelingetje van 1km. dus goed te doen. Stil, er ritselt iets in het bos......deze keer liet een Emoe ons flink schrikken! Schitterende kliffen en vergezichten, the Balconie!

De Boroka lookout liet ons de andere kant zien van het gebergte met een adembenemend uitzicht op lake  Bellfield, waar de camping aan ligt. Vervolgens parkeren we onze camper op de Wonderland parkeerplaats. Veel auto’s maar verder niemand te zien. Tja, er daar begonnen we aan onze hike van 2,2 km naar de top van de Pinnacle, op 700 meter. Bij de parkeerplaats staat een bord dat de wandeling wel 5 uur kan duren, voldoende water.....en uiteraard goede wandelschoenen moeten worden aangetrokken. Vanaf het parkeerterrein klim je geleidelijk door een kloof en een bergpartij die de naam The Elephant heeft gekregen, er is wel de nodige fantasie nodig om die ook te ontdekken. Maar goed, klimmen, klauteren, trappen beklimmen, nauwe kloof, rusten, zweten, drinken, let op je ademhaling, is het de leeftijd, hoe ver nog? En dan eindelijk beloond worden op de top! Hier waren dus al die mensen.....sommige hadden zelfs een tent meegebracht! Schitterend!

De afdaling beviel me beter maar is opletten geblazen natuurlijk. Halverwege kregen we gezelschap van 3 Belgische en gezellig babbelend verlieten we the pinnacle, duur tocht, 2 uur, aan te raden....zekers maar je bent zooo blij als je op de top bent! In het dorp een lekkere beloning uit de diepvries en op de camping een heerlijke douche.....

1. Jos:
    21 december 2017
    Leuk!
  2. Marjolein:
    26 december 2017
    Fantastisch! Wat een uitzicht! Wat moet dat in het echt indrukwekkend zijn!