De meest gefotografeerde toiletten....

18 januari 2018 - Pakiri Beach Holiday Park, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het flink geregend. Toen ik naar de wc moest in het donker, stapte ik met mijn slippertjes uit de campervan, zo tot mijn enkels in het water. Meteen goed wakker door de regen naar de toiletgebouwen. Terug bij de camper zag ik dat er zich een flinke vijver had gevormd rondom onze camper. Snel maar weer onder mijn dekbed gekropen. S’morgens vroeg kreeg ik al een mail van de dolfijnen cruise dat wegens te veel wind vandaag alles gecanceld is. We hadden daar al rekening mee gehouden maar toch heel jammer. We zouden ook de eilandjes in the bay of Island aandoen en Cape Reinga. Dus......vandaag niet zwemmen met de dolfijnen. Wel zwommen er zeemeeuwen rondom de camper. Ook wel leuk maar dan wel zonder mij erbij Haha ..... We hadden niet zo veel haast vandaag. Rond 10.00 uur vertrokken we in de regen een stukje richting Auckland. Onze eerste stop was in het plaatsje Kawakawa, het enigste dorpje waar het spoor door de hoofdstraat loopt. Daar rijdt elke dag nog een stoomtrein over. Het oude stationnetje is een museum met café geworden. Ook zijn er de meest gefotografeerde toiletten nml het Hundertwasser toilet. Een kunstwerk, een dak van gras, goud ballen, keramische tegels, glazen ramen gemaakt van flessen, mozaïek tegelwerk, koper handwerk, geplaveide vloer, individuele beelden en een levende boom geïntegreerd in het ontwerp.
Het is gemaakt door Hundertwasser, een Oostenrijkse kunstenaar en architect. In heel het dorp is veel te vinden van deze kunstenaar.
Even verderop de mooie watervallen van Whangarei. Gelukkig was het droog en zagen we de waterval van boven en van onder middels een bruggetje. Hij viel niet tegen. Hij plonst van 26 meter hoogte naar beneden in een meertje waar je ook kunt zwemmen. Volgens een local schijnt er precies achter de waterval nog een grot te zijn. We geloven hem op zijn woord en zijn maar niet gaan kijken. Je moet dan even door het water en onder de waterval door. Door een rainforest liepen we weer terug, net op tijd binnen voordat de eerste druppels weer vielen en ons helemaal vergezelde naar Pakiri beach. We houden van water vandaag dus maar een plekje aan zee uitgezocht. Nog even in ons regenpak over het strand geslenterd en weer in ons knus campertje genesteld met mijn E-reader. Rob zit een filmpje te kijken.....