Jan van Genten.....

16 januari 2018 - Pahi, Nieuw-Zeeland

Vandaag om  half 9 pas wakker.......meestal hebben we dan al een uur gereden maar vandaag dus laat van start. De eendjes vaarwel gezegd, douchemuntjes die we over hadden, terug naar de receptie gebracht en op naar de Hibiscus coast. Nog veel schade gezien van het natuurgeweld van vorige week. Volop werkzaamheden aan de weg en heeeel veel oranje pionnen! Auckland kwam in zicht en we namen de zuidwest Hwy om in ieder geval niet in de stad te komen.....het viel gelukkig mee met de drukte, wel bewolkt en een regenbuitje. Gelukkig kwam de blauwe lucht alweer tevoorschijn toen we bij Otakamiro point, Muriwai, aankwamen. Daar zit een grote kolonie Jan van Genten. Het waait vandaag enorm en de eerste surfers lagen al in het water om van de hoge golven te profiteren. Er kwam ook alweer een bus Chinezen aan dus dan weet je dat je goed zit qua bezienswaardigheid......wat trappen overwonnen en boven op de klif, BAM........Jan van Genten, geen 4 net als bij de albatrossen voor €50,- maar gratis en voor niets een hele kolonie.....met jong! Zoooo schattig! Ik krijg daar geen genoeg van, jong spul. Maar ja, stinken daar! Dus toch maar weer naar beneden waar de Chinezen selfi’s aan het maken waren met op de achtergrond de hoge golven. Jammer genoeg kunnen ze ook rennen dus niemand nat zoals je weleens op een filmpje ziet! Weer in de camper op weg naar Helensville met the twin coastline en zijn vele Alpaca’s boerderijen.

Code Oranje! Tenminste als we in Nederland zouden zijn. De camper ging nogal op en neer door de wind van opzij, zeker windkracht 5! De camping die we aan zouden doen, was een beetje vergane glorie dus maar weer even de kaart erbij gepakt. Richting de Kauri coast leek ons wel wat, op het puntje van een schiereiland, Pahi. Voor de laatste keer, denk ik, boodschappen gedaan en nu verscholen achter de camper voor de wind in het zonnetje op een campground in Pahi voor een habbekrats, tegenover een enorme Australische Moreton Bay fic tree (geplant rond 1850), een van de grootste  ter wereld met een spreiding van meer dan 50 meter, een omtrek van ongeveer14 meter en een hoogte van 30!  En inderdaad, de kauribomen komen in zicht!