Goorong NP en Glenelg Np

20 december 2017 - Glenelg River, Australië

Ons laatste dagje op kangaroeeiland brachten we door met een gids tussen de Australische zeehonden, met oortjes, wist de gids ons te vertellen. Vele kleintjes lagen tussen hun ouders te zonnen op het strand. Andere werden gewieberd om plaats te maken voor een broertje of zusje en liepen te mopperen op het strand. Wat een koddig gezicht! Nog even een rijtje brievenbussen op de foto, ja zelfs koelkasten doen hier dienst als brievenbus! Eenmaal weer op de ferry tijd voor Wi-Fi. Want moet toch weten met wie Cordon is getrouwd....lekkker belangrijk! En een paar foto’s gemaakt.Helaas geen dolfijnen deze keer. Koers naar Maurie’s place in Victor-Harbour, wat denk je........niet thuis!

Zijn huisgenoot die zich had genesteld op een bankje onder de veranda, heeft hem gebeld en we zouden elkaar treffen op de camping, 5 minuten lopen van zijn adres. En inderdaad, na een uurtje.......wat een weerzien na 36 jaar! Op zijn Hollands hadden wij allerlei hapjes ingeslagen en tot in de late uurtjes gebabbeld (late uurtjes op een camping is 22.00uur)!

De volgende dag verder door een natuurpark zo’n 400 km. En geen rondjes maar van West naar Oost! Een gratis veerpontje, waar vind je dat nog! Het Goorong NP is een grote lagoon, Parallel aan de zee met heel veel watervogels, 4x4 gravelroads, ook geschikt voor onze camper vonden wij, uitkijkjes naar zee, nee .......wij vermaken ons wel! Een of ander gek beest op de weg dus ik spring weer uit de camper. Een skinks met blauwe tong ong. 30 cm lang, een rug net een denneappel en een kort brede staart. Fffff Googlen.....Lekkere koffie in een shop langs de weg, een enorme Lobster in Kinston en een paar gebruinde Hollandse zusjes die al 10 weken onderweg waren in een vrolijk beschilderde auto met daktent. Eenmaal op de camping in Robe. Profiteren van de power camingsite en alles aan de stroom! Oeps, we hebben alleen maar USB aansluitingen op de wereldstekker...... onze gewone stekkers heel even vergeten. Geen ramp maar een catastrofe. Die hebben we nml nodig voor de drone en fototoestel! Lichte paniek in de tent......Gelukkig zijn ze in Australië van die sukkels gewend en  verkopen ze in een supermarkt wereldstekkers voor in een Australisch stopcontact waar alle stekkers inkunnen van over heel de wereld. Een front vol met gaten dus! Pffff, ik heb wel een voorraad accu’s maar toch...weer terug via een mooie duinroute, langs een meer vol zwarte zwanen hoor ik een enorme gil en vervolgens, Hannie.....hier komen, snel! Rennen dus naar Rob die een bruine lange slang had gezien, ik was te laat!

Op dit moment staan we weer bac to basic, aan de Glenelg river die tevens dienst doet als douche. Rob loopt de hele dag met een stok rond, tikt overal tegen aan en samen bezoeken we de wc. Vanmorgen door een vulkanisch gebied gereden, Mount Gambier en the Blue Lake bezocht wat van November tot Maart blauw kleurt. Vlakbij een sinck hole waar een paradijs aan bloemen/klimop etc. groeide. In de rotsen verscholen zich een paar possum’s, buidelratjes! We namen de niet toeristische route om de grens over te steken naar Victoria. Je moet anders al je groente en fruit inleveren. Bij deze weg stond alleen een welkom in Victoria bord en de Tom-Tom sprong van 12.00 uur naar 12.30! Het was nog vroeg dus de route omgegooid om the blow holes en het versteende bos te gaan bezoeken. Even tanken en naar het Natuurpark. Ook hier weer veel vogels, koala’s en Wally’s. Wat een toplocatie!