Alles is hier mooier....

17 december 2017 - Victor Harbor, Australië

Na een goede nachtrust, Rob wat minder want die is snip verkouden, met de taxi naar het verhuurbedrijf, Mr. Apollo! Papier in orde, een lekkere bak koffie, uitleg door een Nederlandse stagiere uit Groenlo , Upgrade naar een nieuwere camper en een automaat,  reden we eerst naar een mega supermarkt, de Aldi! Nadat we alle  kasten en koelkast volgepropt hadden reden we Adelaide uit van stoplicht naar stoplicht. De Tom-Tom doet goed zijn best maar ze was stilletjes! Pas na 110 km. deed ze d’r mond open, bestemming bereikt!l

Cape Jervis......Penneshaw, in het zonnetje op een bankje, stuurboord op de Ferry! Dolfijnen! Kleine Hectordolfijntjes, wat zijn die snel en springen als een grote! Na 3 kwartier land in zicht en wel Kangaroo Island.

Eerste stop Kingscote, lekker op een tribune aan zee waar een oude vissersman het een en ander, op een komische wijze, kwam vertellen over de pelikaan, omringd door een stuk of 50 pelikanen. Wat een grappig gezicht was dat en wat zijn die  beesten groot! Daarna was het tijd om onze eerste camping op te zoeken.

In een groot natuurpark met een droge lagoon, ja het is zomer, en heeeeel veel vogels. Blauwe mussen, gekleurde kaketoes, dwergpapegaaien mooi rood en blauw, ja zelfs de lelijke zwarte ekster is hier opgepimpt met witte strepen.....even wat rondgewandeld, Totaal geen last van een jetlag dus heerlijk voor de camper met mijn nieuwe boek. Rob ligt al te ronken op ons nieuwe bedje!

Mijn dag kan niet meer stuk....

Wakker geworden van het geblaat van Merinowol, schapen dus! Om 07.00 uur aan de gebakken eierenDe rest van de camping kon mee genieten van ons rookalarm dus dat ding maar van het plafond afgerukt!

Een schitterende tocht naar het Westen van het eiland, veel kangaroe’s en ander gespuis op en langs de weg, helaas platgereden. echt, ontelbaar....verder heel veel gekleurde vogels en vlinders in een bos van eucalyptus, Bult op en bult af, ons campertje doet het goed en ook nu weer had de Tom - Tom een dagje rust, geen afslagen, alleen maar natuur. Onze eerste stop was Admirals arch. Via een mooi aangelegde wandelroute, over een vlonderpad met uitkijkjes naar de zee en rotsblokken waar het krioelde van de Niew Zeelandse zeehonden, ja hoor, we zijn nog in Australië, kwam je aan bij een prachtige boog met doorkijk naar de zee! Voordat ik in de camper stap, zie ik iets bewegen! Komt er een grote hagedis uit de bosjes , Wat een geluk! Onze volgende stop waren de Miracle rocks, en dat zijn ze!

Rob is nog niet helemaal fit en we waren dan ook al om 12.00 uur op de camping. Ook nu weer een prachtig natuurpark met veel eucalyptus bomen en dat betekend.....Koala’s! Rob zijn bed in en ik op zoek met mijn camera! Zo stil als een muis, ik het bos in, turend in de bomen! Recht voor mijn neus schiet er van alles uit de struiken! Ik schrik me rot zeg.....sluipend naar de struiken want moest wel weten wat het was natuurlijk! Waren het ieniemienie wallaby’s. Ze lieten zich goed fotograferen, dat wel. Zo, en dan nu weer terug naar de koala’s. Turen en turen, had bijna de moed opgegeven, zit er een. Wat een schatje......Vlug terug naar Rob maar nog geen beweging vanuit onze camper! Dan maar weer even mijn boek. Zie ik achter mij iets bewegen.....kangaroe’s! Ik erop af met mijn camera, muisstil knip knip, ik heb jullie! Nu weet ik waar al die keutels op onze plek vandaan komen! Tegen de avond kwamen van al de kanten kangaroe’s en walliby’s om te smullen van het gras. Rob ontertussen ook aan het meegenieten. Ook horen we de koala’s en zijn ze snel gespot! Het stikt ervan! Nog even langs de lagoon gewandeld met lepelaars, zwarte zwanen en ander watergespuis.

Onze dag kan niet meer stuk!

Internet is bagger dus foto’s volgen nog!

1. Els engering:
    17 december 2017
    wat leuk om te lezen, geniet ervan en hopelijk is rob weer snel opgeknapt !!
  2. Regien:
    17 december 2017
    Super gaaf, beterschap Rob. En ben nu al nieuwsgierig naar de foto's x
  3. Ton:
    Wat gaaf zeg
  4. Hannie Breukhoven:
    17 december 2017
    Foto’s een paar op Facebook! Gaat stukken sneller.
  5. Marjolein:
    17 december 2017
    Om jaloers op te worden, jouw verhaal! Foto's of Facebook zijn super! En Rob weer een beetje opgeknapt? X
  6. Jac.:
    17 december 2017
    Veel plezier samen zodra Rob weet opgeknapt is.
  7. Liselot:
    17 december 2017
    Wat een avonturen nu al!! Ben benieuwd naar je fotos!! En welk boek lees je?? Beterschap voor rob!! Liselot
  8. Jos:
    18 december 2017
    Leuk hoor. Rob beterschap!