Great Oceanroad en Chinezen ........

25 december 2017 - Kennet River, Australië

Gisteren dus vertrokken uit the Grampians, richting het zuiden. Het landschap veranderde in heuvelachtig met veel boerderijen, koeien en Merinoschapen. In Koroit eerst naar de camping gereden. Een dorpscamping aan de rand van een park. Het dorp was een oud Iers dorp met mooie oude huizen en Ierse invloeden. De manager van de camping was een man van 74 jaar die wel van een gezellig praatje hield en we kwamen er maar niet weg......Op het programma stond Tower Hill, een oude vulkaan met veel wandelpaden, emoe’s, kangaroe’s en koala’s. Ook memory’s van de eerste keer dat ik hier was, 38 jaar geleden. Weer terug op de camping even genieten van het zonnetje. Zo grappig hier, de toilet gebouwen werken met een 4 cijferige code, voor mij geen probleem maar Rob daarentegen moest elke keer weer terug van, wat is de code ook alweer? Dames, heren ieder met hun eigen code.

Tja en dan the Great Ocean road. Een geweldige mooie route langs de kust met goed aangegeven stops en fotomomentjes en ja, die Chinezen pakken hun momentjes iets te letterlijk op. Komen met een hele groep, duwen iedereen aan de kant en dan komt het momentje dus.......selfiestick, I -pad, camera’s, snapshot, Facebook of Instagram? Hoedjes zus en shawltjes zo, uitwisselen, alleen, met zijn tweetjes met heel de groep en de kinderen apart. Klikkerdeklik......en de rest van de wereld maar wachten. Ja, dat gaat echt niet gebeuren en als een echte Chinees pak ook ik mijn momentje .....Het wordt steeds drukker en bij de 12Apostelen mega parkeerplaats, helikopterplaton, ja dat kan dus ook, een restaurant en de Chinezen hun eigen hurk w.c. En wat een mensenmassa! Even gesproken met een buschauffeur die ons waarschuwde voor het rijgedrag van de Chinezen. Ze rijden rechts, lezen geen Engels, levensgevaarlijk op de weg dus. Er gebeuren zoveel frontale botsingen! De borden zijn hier dan ook ondertiteld met Chinees, ja echt waar! Bij elke parkeerplaats een bord dat ze in Austrlaië aan de linkerkant van de weg rijden. Nogmaals ....beware! Thanks mate. Have a Nice Christmas! And of we go, ditmaal de handen op de toeter! Gelukkig geen spookrijders gezien en we  vervolgen onze Great  Oceanroad oostwaarts. De kale vlakte ging over in een rainforest, het Otway NP. Waar we achter een bistro de camping hadden. Er was 1 dames en 1 heren doucheruimte en wij waren de enigste op de camping, dus......we wilde nog even naar de oudste vuurtoren maar helaas, gesloten. Lekker gegeten in de bistro. In het donker naar Melba Gully zo’n 5 minuten rijden voor de gloeiwormen. We dachten dat we de enigste waren maar al gauw waren we met een stuk of 10 man in het regenwoud en de eerste blauwe lichtjes werden gesignaleerd onder de varenbomen.

Op de terugweg wezen de de lichtjes ons de weg terug, want donker is het!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nazan: