Malbourough sound ......

10 januari 2018 - Marlborough Sounds Adventure Company, Nieuw-Zeeland

De laatste dag op het Zuidereiland nog even een wasje gedaan en te drogen gehangen. Wat denk je.......gaat het regenen. Net een lijn helemaal vol van het  kayakken. We begonnen dus 26 December met regen in Christchurch en sluiten het af met regen lijkt wel. Afijn, de was niet droog en rob dus waslijnen gespannen in de camper, we lijken wel de tokkies! We nemen afscheid van Abel Tasman en gaan op zoek naar een grote supermarkt, 65km. verderop! Met een kar vol bij de kassa vroegen ze of ik een discount kaartje had. Nee, doe me er maar een. Altijd handig. Trekken ze er zo €15,- af. Kijk, dat zijn leuke dingen......zelfs Rob had zoiets van, goed bezig vrouwtje, Haha. Drup drup, we hielden het niet droog vandaag. Van die af en toe regenbuitjes. De route over de Queen Charlotte drive gaf ons weer verschillende vergezichten, gelukkig tussen de buien door droge fotomomentjes, bergen, fruitbomen en kraampjes, eenbaansbruggetjes oa. De Pelorus bridge, een van de vele LOTR films locatie met een leuke pick-Nick plek voor de lunch, wegwerkzaamheden, en oude dorpjes. Ach gut.......er vloog nog een heel mooi Groen Maori honingVogeltje oftewel een bellbird, tegen de voorruit aan en bleef hangen aan de ruitenwisser. Gelukkig gebruikte we die niet op dat moment, zie je het al voor je wat er dan gebeurt? We konden niet meteen stoppen om het vogeltje te verlossen dus zagen het kopje op en neer wapperen. Gelukkig op slag dood en Rob heeft het mooie groene vogeltje verlost van de ruitenwisser en in de bosjes gelegd! In de Queen Charlotte Sounds  een camping gevonden direct aan het water.  De weergoden zijn ons gunstig gezind en af en toe schijnt zelfs de zon. Het is dan ook nog Zo’n 24 graden. Goed vertoeven, dus lekker weer buiten op ons privèterras  achter de camper, dicht bij ons keukentje, niet te ver lopen voor een hapje en een drankje, het is tenslotte vakantie niet waar! Met nog een paar uur internet van de vorige camping via The internet Kiosk hotspot kan Rob nog Netflix kijken en ik wat Google. En dat allemaal voor €2.50. Je krijgt dan 24 uur toegang!

Morgen de ferry naar het Noordereiland.