Royal Albatrossen......

30 december 2017 - Kaka Point, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond in het teken van de grootste zeevogel, de Royal Albatros! We hebben al heel wat km. op de teller staan en deden er vandaag nog zo’n 150 bij om in Dunedin te komen. Een mooie slingerweg op het schiereiland bij Dunedin bracht ons naar Otaga Peninsula, waar zo’n 250 albatrossen om de 5 jaar aan land komen om te broeden. Ze zwerven in die 5 jaar over het zuiderlijke halfrond zwevend en slapend op zee! Campertje op de parkeerplaats, eitje bakken (met spek natuurlijk) en heerlijk van de lunch genieten. Opletten geblazen dat je geen flats van een meeuw, met rode snavel en rode pootjes, tussen je brood had want we waren omringd door wel duizend zeemeeuwen! Ze komen je achterna tot in de camper! Net iets voor Rob want delen is niet zijn sterkste kant, Haha. Afijn, wij weer met een gids mee, want in tegenstelling tot Australië is in Nieuw -Zeeland niets gratis! Voor $50,- de man mochten we mee. Eerst introductie verhaal met film en follow me.......de berg op! Ja de kuitjes doen het goed.

Boven een uitkijktoren en voor ieder een verrekijker! We zagen 4 nesten met een albatross er bovenop. En nu maar wachten tot er wat meer vorm in het witte bolletje veren kwam en na 10 minuten.....ja hoor, eentje ging er verzitten en we zagen zijn snavel. Klikkerdeklik, daar gingen de camera’s en in een keer kwamen er enkele aangevlogen! Wat zijn ze groot! Met een spanweidte van 3 meter zweefde ze voor onze neus, nou ja, bijna! Na een half uurtje weer terug naar beneden en de laatste km. Afleggen naar de camping in Kaka point, in de Catlins, het zuid oosten van het Zuidereiland.