Greymouth......

6 januari 2018 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

We verlaten Franz Josef al vroeg in de morgen. Tanken de camper weer vol en rijden richting Greymouth, zo’n 170 km. verder op. Daar ben je dus al met de koffie zou je denken maar niet op het Zuidereiland van Nieuw -Zeeland. Je mag hier overal 100 km. per uur maar je komt om de haverklap S bochten of dubbel S tegen en dan geven ze 25-35 km. aan. De gele bloemetjes maken plaats voor mooie rode en nog altijd varens en varens, rainforest  weet je nog? Van die 300 dagen regen per jaar en 9 meter nattigheid? En wij maar met een strak blauwe lucht boffen tot nu toe! Afijn, het was vandaag de planning om een hike te maken over hangbruggen en blauw water maar we hebben de bruine borden gemist denk ik. Bleken later gele borden te zijn, fff gegoogeld. Wel een mooi dorp onderweg. Veel creatieve ideetje met al het sprokkelhout. Hokitika......Mount Cook komt ook in zicht maar die laten we rechts liggen, je moet keuzes maken. Wij blijven de kustweg volgen naar het Noorden en belanden in Greymouth. Een mooie camping, tot nu toe de duurste nml €25,-. Wel aan zee dus we slenteren deze middag over het kiezelstenen strand i.p.v. de hangbruggen. Eenmaal op ons stekkie terug, krijgen we gezelschap van moeder Weka met 2 jongen. Een grote bruine erg nieuwschierige loopvogel, ongeveer 45-50 cm. groot. Ze maakt de beplanting met lomp geweld los en de kleintjes eten de jonge worteltjes. Zo nog even naar het strand voor de  zondsondergang......op het menu een salade, rijst en saté, ook lekker!