Doubtful Sounds......

2 januari 2018 - Doubtful Sound, Nieuw-Zeeland

Vandaag een dagtocht op de planning, Doubtful Sounds. We kunnen lopend vanaf de camping naar het vertrekpunt, 10 minuten wandelen.De weergoden zijn ons nog stteds goed gezind, strakblauwe lucht en 27 graden om 10 uur. Als je bedenkt dat het hier 300 dagen van het jaar regent en 9 meter regen in het jaar valt dan spreken wij over heeel veel geluk hebben!

Afijn, inchecken en op de boot voor het eerste stuk over het meer, waar ook de camping aan ligt. We genieten bovendeks 3 kwartier van de omgeving. Uitleg onderweg van de kapitein over het wel en wee van de bossen, herten die de boel kaal vreten en daarom voor consumptie geschoten en per helikopter afgevoerd worden maar dat even terzijde.  Ik vind het allemaal zielig! Ook andere diersoorten worden aan banden gelegd. Zijn natuurlijk heeeel lang geleden hier naartoe gebracht voor de jacht maar hebben geen. Natuurlijke vijanden, inheemse diersoorten worden dan weer bedreigd en de rest wordt een plaag. Maar goed, de omgeving is schitterend! Daarna met de bus de bergen in met regelmatig een stop en de gids vertelde op een erg grappige manier alles over deze bergen. Na 50 minuten weer op de boot voor de Doubtful Sounds, bovendeks. Ik voorop het dek en Rob een etage hoger. We waren met 45 mensen dus overal plek genoeg! De Tasmanzee kwam inzicht en we werden gewaarschuwd op het voordek voor wilde golven en jawel hoor.......de eerste was al zeiknat! Snel mijn rugzak op de bank vastbinden en mezelf stevig vasthouden voor de golven en de wind! Omhoog en omlaag, net een achtbaan, daar hou ik van! Blij met mijn winddichte jas want er gingen nogal wat mensen naar binnen. Mijn korte broek had ik al verwisselt voor een lange tussen de Sounds. We bleven even stilliggen bij een rots vol met zeehonden en spelende zeehonden in de hoge golven! Daarna allemaal naar de linkerkant want hij ging draaien en de linkerdeur ging dicht. Snel naar het midden en ook nu weer mensen die het niet erg vonden om zeiknat te worden.....wat een opspattende golven over het voordek, schitterend! Weer terug de Sounds in, jas in de rugzak, Merino shirt in de tas en korte broek weer aan. Met een lekkere warme chocomelk genoot ik op het voordek en Rob bovendeks. Het laatste half uur samen........weer met de bus en boot over het meer en om 17.30 uur terug op de camping. Een lekker ijsje voor mij en Rob aan een biertje. Tijd om de camping keuken in te gaan........macaroni deze keer met verse groenten en kruiden uit de kruiden/groentetuin van deze knusse camping, hoe leuk is dat!

Nog even genieten van de zon want de weersvoorspellingen zijn niet best, jammer.