Monkeyforest en rijstvelden....

21 april 2016 - Ubud, Indonesië

Vanmorgen om 9.00 uur ging de "wekker"! Een klopje op de deur....your breakfast is ready...staat er dus buiten op ons terrasje een heerlijk ontbijt geserveerd! Wat een vakantie.

Vandaag stond het monkey forest op ons doe lijstje en met de shuttle taxi werden wij weer netjes afgezet in Ubud, voor een paar rupiah reed de taxi verder om ons voor de  ingang af te zetten. Alle losse onderdelen in onze tas, rob was bijna helemaal gestript, traden wij in het land van de apen....de eerst ach wat schattig en "kijk daar" werden het eerste uur flink gebruikt. Wat zijn apen toch leuk! Maar...het blijven wilde dieren. Een klein kind werd aan haar handje vastgepakt, zet het op een gillen, moeder dacht, ze wordt gebeten en duwt de aap weg en werd zelf dus 2x in haar hand gebeten. De afdrukken zaten erin! Bij moeders dan....de attractie, aapjes voeren, doen wij dus niet aan mee! Het is wel erg leuk om te zien hoe slim die beesten zijn. Peuteren ritsen open van tassen en als je met je hand naar je broekzak gaat, zijn ze er als de kippen bij!

Hier moet je dus geweest zijn als je in Ubud bent!

Buiten de poort weer alles aan, een fles water naar binnen gewerkt, want ze pakken zelfs waterflessen af, en klaarmaken voor de Hike naar de rijstvelden. Uitgangspunt, de brug van Campuan.

Via smalle paadjes, hoog boven de dalen van de rivieren, mooie dorpjes, heuveltjes op en heuveltjes af, toeterende scooters, zwaaiende kinderen, kleine rijstvelden en voor we het wisten, waren we 15 km. verder.

Het dorp Tegalalang, is een erg touristisch dorp met vele winkeltjes en slapende verkoopsters, die op een of andere manier een tourist al van verre ruiken.

En in een keer doken daar de mega rijstvelden op! Wat een prachtig gezicht! Helaas moesten we nog een flinke klim naar beneden en we kwamen al heel wat puffende en zuchtende mensen tegemoet. Naar beneden is voor mijn enkels niet gunstig en zeker niet na een Hike van 15 km. maar wat een uitzicht!

We hebben de velden niet helemaal uitgelopen en eenmaal boven aangekomen bij een kraampje gevraagd om een taxi. Er werd een zus van een schoonzus en daar de broer van gebeld om ons voor 100.000 rupiah =€6,- terug naar ons hotel te brengen, zo'n 6 km. verderop.

Thuis een lekkere frisse douche genomen en vermoeiend benen ingesmeerd met een overheerlijke lotion, gekocht van mijn waardebon in het vliegtuig.