Het zuid oosten van Bali

24 april 2016 - Ubud, Indonesië

Dag 2 van onze scootertrip! Om 9.00 uur werden we vrolijk uitgezwaaid door de taximannen van het hotel, toelachen of uitlachen....what ever! Er is wel beloofd dat we op de folder komen van de scooterverhuur.....

Vandaag een zonnige dag en eenmaal door het drukke Ubud, kwamen de rijstvelden ons alweer tegemoet. Rijstvelden die aangeplant werden maar ook al geoogst werden of nog vol in het groen!

Richting het zuid oosten, naar de zee was onze eerste stop, een vleermuizengrot. Honderd mensen gekleed in kant en wit, met mandjes vol bloemen en fruit, kwamen ons al tegemoet! Ceremonie....volle maan....goede dag op de Balineze kalender? Het strand lag vol met rotzooi van de ceremonie!

Entree, Sarong, ketting en we waren weer binnen. Overal biddende mensen, priesters, kinderen met telefoontjes, druk, druk, druk!

De Sarongs van de zelfde meters stof die wij aanhadden volgend, kwamen we via een smal paadje achter het altaar, bij een "grot" waar de vleermuizen hingen. Een man tegelijk kon een foto maken van het 2 bij 2 plafond waar de vleermuizen hingen.Oké, dit was het? Ja dus....wel nog een poos naar de ceremonie gekeken, vooral naar de kinderen die de rijst van hun voorhoofd af aten die er door de priester was opgeplakt.

We vervolgde onze rit de bergen in, kwamen nog wat aapjes tegen en genoten van het uitzicht en mijn zere achterste die een beetje beurs werd....ook Rob had een slapend achterste en ging regelmatig staan! Onze gidsen daarentegen hadden nergens last van.....lag het aan het zadel of aan de paar kilo's extra? We zullen het nooit weten.....Na wat locals gesproken te hebben, die kennen tenslotte overal de weg, kwamen we dan ook aan via de kortste weg naar het waterpaleis de Taman Tirta Ganggan. Hier komt de lokale bevolking tegen zonsondergang een plonsje nemen. Het was nu ook erg rustig...genoten van de rust en de bloemen, beestjes en planten! Vooral de enorme lelies in een vijver, nog nooit gezien!

Via de bergen en dorpjes met meer kuil dan weg, gps, kaart en zitten we echt op de goeie weg?..kwamen we weer aan in Ubud waar Rob en ik met onze slapende en beurse konten de scooter weer inleverde en al lopend naar de taxiplek liepen om opgehaald te worden door het hotelpersoneel.