Sekumpul waterval...

30 april 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Na een dagje lui aan het zwembad te hebben gelegen en Lovina te voet hebben verkent, werd het weer tijd voor een scooter trip. Dit keer een dodentempel Pura Dalem in Jagaraga, tot op heden nog niet gevonden maar dat even terzijde, en de Sekumpul watervallen in Sekumpul!

Zo gezegd, zo gedaan en we stuurde onze rasechte onderhandelaar, Lowie, een paar zaakjes in ( er zijn er maar twee) en na wat babbeltjes n het Engels hadden we voor 40.000 rupiahs 2 prachtige scooters met 4 bijpassende helmen! Nog even een goedkope Sarong voor de tempels onderweg en daar gingen we weer! Onze scooter vertoonde wat krassen en deuken maar dat was geen probleem!

Het stuur wiebelde wel wat, maar ja voor 40.000  rupiahs! We werden regelmatig ingehaald door wijzende en lachende andere scooterrijders dus onze onderhandelaar is even achter ons gaan rijden. Wat bleek nu.....we hadden een flinke slag in ons achterwiel! Nou ja, we zijn nu onderweg...we reden door dorpjes, door de bergen, langs....rijstvelden, zwaaiende kinderen en lachende mensen. Ook weer regelmatig de weg vragen in het Indonesisch want Engels.........

Na ongeveer 25 km. kwamen we aan bij het weggetje naar de waterval. Stop, halt! Ja echt niet, vorig jaar mochten we er zo door, ik ga dat stuk niet lopen! Tis nog zeker 500 meter! Sorry meneer Lowie, hier parkeren! Mopperend toch maar de scooter op de nieuwe parkeerplaats gezet. Via een mooi weggetje met een paar kraampjes waar je thee kon proeven en natuurlijk Luwa koffie, kwamen we aan in een jungle en met de hoge luchtvochtigheid en de zon, gutste het water tot in je bilspleet, tenminste bij Rob! Ik had alleen een rood hoofd waar de druppels van mijn neus afliepen.

Wat een mooi stukje natuur toch weer! De watervallen, de tracking in de jungle, zelfs de trapjes naar boven waren prachtig! Lowie had nog een onontdekt paadje gevonden  ( veel succes) en ik was alvast voorop richting exit gelopen, kon ik lekker op mijn gemak foto's maken!

Bovenaan de 350 treden was een bandje aan het spelen. Zo leuk! Er werd ook volop alcohol geschonken en ik mocht proeven! Dat is nou jammer.....ik drink geen drup! Rob was ondertussen ook gearriveerd en samen liepen we de rest van de tocht naar boven! Emmers water verloren we onderweg!

Op de parkeerplaats nog gezellig met een parkeerwachter zitten kletsen. Na een klein half uurtje was ons kwartet compleet en scheurde we weer weg, op zoek naar een  tempel, hoog op een berg. Een weggetje, dat wil je niet weten, maar wij gingen er in met onze scooter en inderdaad, aan het einde van de weg stond een tempel! Even rondgekeken en gewandeld naar de tempeltuin en ja hoor.....onze eerste tropische regenbui was een feit! Gelukkig konden we schuilen...na een kwartiertje konden we alweer gaan. Nog even wat water inslaan en een mega Carrefour bezocht met roltrappen voor een paar nieuwe slippers in Singaraja en weer terug naar ons stekkie in Lovina waar we weer heerlijk gegeten hebben voor een habbekrats! Onze scooter ging rechtdoor naar een mechanic! Tenminste...dat werd ons verteld!