Weer een scooterdag.....

6 mei 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Vanmorgen al vroeg de wekker gezet, half 7, want als je in Lovina bent moet je dolfijnen gaan spotten! Helaas was onze gids al in het hotel geweest om het uitstapje naar morgen te verzetten ivm een stroom Javanen die massaal op zee zaten om dolfijnen te spotten! Dan maar een vroeg ontbijtje en het roer om gegooid, het werd een scooterdag! Boeken erbij, route uitgestippeld en naar het vrouwtje voor 2 scooters. Onze scooter was gerepareerd en inderdaad, de bon zat nog in het bagagevakje.

Helmen op, toeters checken ( een van de belangrijkste dingen op een scooter op Bali) en richting de bergen, waar we rond een groot meer zouden toeren. Na een kilometer of 10, in Singaraja, drup drup drup en snel schuilen..........het zag er niet best uit! Na een half uur maar besloten om niet de bergen in te gaan. Erg bewolkt en slippie met die regen. Het bleef regenen dus maar even de scooters geparkeerd.

Het was markt in Singeraja dus even wat fruit halen en weer terug naar ons hotel waar het dus niet had geregend. Zwemspullen aan en sarong om en naar het Westen, de andere kant dus op, tempels en hot spring!

De scooter deed het goed, de zon scheen op ons bolletje, we genoten weer van de rijstvelden, de bergen en bergdorpjes en we volgde braaf onze gids met zijn scooter! We zagen veel prachtig Balinezen in ceremoniekledij met offermandjes en dat betekend....tempel in zicht! De Vihara dharma giri in Tabanan.....vooral bekent om een grote witte liggende Boeddha. Er werden weer volop selfies gemaakt, niet door ons hoor, maar op de foto met " blanken" is op een of andere manier erg interessant vooral Jolanda was regelmatig de klos!

Op naar de volgende tempel, nu wij voorop want de fotomomentjes werden schaars van de natuur, waar wij teetjes zo van kunnen genieten! Rob deed zijn best om bij de mooiste stekkies te stoppen en ik....ik ben wel heel blij met mijn telelens........lol hebben we zeker!  Na wat siteseeing kwam de Brahma Vihara Arama in zicht. Een boedistische Tempel, prachtig! Onze gids wilde voor het derde jaar een zelfde selfie maken, fototoestelletje op de grond, goed richten, timer aan en.........Rob sprong ervoor met zijn Sarong....foto's volgen! Gelukkig was de wc vlakbij en voor degene die te laat was.....de hot spring was onze volgende stop! Drie baden waar het heilige water instroomt via leeuwenkoppen, beetje groen maar erg warm! Na een uurtje waren we gerimpeld en werd het tijd om weer op de scooter te stappen en aan de weg terug te beginnen.