Manta's

29 april 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Na een vochtige warme nacht onder de klamboe, een schitterende zonsopkomst! Het mangrovebos zat alweer helemaal vol met vliegende honden en de pannenkoeken lucht geurde heerlijk! Ons ontbijt voor deze ochtend.

Om half negen plonsde we al in de zee om te gaan snorkelen. Koud, koud koud. De vinnen paste voor geen meter ( buitenvinnen met blote voeten) en ik was er al snel eentje kwijt. Mijn nieuwe bril besloeg telkens dus ik weer terug op de boot. Tandpasta gezocht en mijn bril onder handen nemen. Roepen ze vanuit zee.....schildpad! Jammer, alleen vanuit de boot gezien. *,!*+#_ bril en vinnen!

De volgende snorkel stek waren de Manta's ! Even varen, die gasten weten het precies, en ja hoor......een hele school! Plons, plons, een voor een erin vanaf de boot. Dat gaat iets vlugger dan het trapje. Wauw, wat zijn ze groot!  Ze zwommen naast je, onder je, erg vlakbij je,  indrukwekkend. De grootste was toch wel zo'n 3 meter! Je kon er echt onder kijken! Prachtig......ehhhh, wat ligt daar op de bodem? Help een witpunt haai! Ver op de bodem maar toch.....eenmaal weer op de boot richting de Manta's voor een tweede plons en weer zaten we er middenin! Daarna nog op een mooi rif gesnorkeld met vele kleuren visjes en een paar Nemo's. Mooi, maar het zijn geen manta's!

Met een big smile op onze gezichten relaxed zittend op het bovendek, vertrokken we weer richting de haven van Lubuan Bajo, zo'n twee uur varen.

In huisje 1 en 2 van ons hotel Golo Hiltrop zaten we nog een beetje wiebelend na te genieten van ons avontuur naar de komodo en Rinca eilanden!