Legian..

17 mei 2016 - Legian, Indonesië

Rond 11 uur was het vandaag tijd om Lovina te verlaten. Koffers in de taxi en hoppa, naar onze volgende bestemming, Legian. Binnen 5 km. een smal straatje ingeslagen, richting de bergen!

Al slingerend en toeterend bij elke bocht, kwamen we al snel langs mooie dalen, dorpjes, uitzichten, en ceremonie's ( zouden ze hier nou nooit werken....) hoog in de bergen aan waar we de laatste dag ook waren geweest met de scooter. Het blijft mooi....vanuit de auto de apen op de foto gezet en de kratermeren met rondom de fruit en hortensiavelden.

Na een uur of 3 werd het wat drukker op de weg en kwam Legian in zicht. Nog bijna een bruine, voorruit, groene slang plat gereden maar dat even terzijde! Het viel me honderd procent mee, niet zo druk als Ubud met zijn scootertjes, ja zelfs schoolkinderen op de fiets en wandelende Balinezen ..wel veeeeel meer winkeltjes en blauwe taxi's. Even zoeken en we stonden voor de deur van ons hotel waar we de laatste 3 dagen van onze vakantie doorbrengen,

Kusnadi Legian! Inchecken en naar ons huisje, nr. 115 in een mooi aangelegde tuin, allemaal een beetje groter dan in lovina. Een prima balinees huisje met een wat gedateerde mega badkamer. Jolanda en Lowie hebben een "rijtjes" huisje dus wij boffen! Veel wat oudere Australiërs hier.......dat wel.

Een wandelingetje van 5 minuten bracht ons bij een prachtig strand met het walhalla voor surfers. Met een beetje Scheveningen gevoel, wandelde we richting Kuta met in de verte zicht op de landingsbaan van het vliegveld van Bali. In de branding lopen was het opletten geblazen met die hoge golven en al snel.......zeiknat tot aan je kruis, tenminste Lowie en ik......heel veel eekhoorntjes gespot die snoepen van de offermandjes! Zo dichtbij nog nooit gezien en ik kon rustig foto's maken.

Nog een verse kokosnoot verorberd en relaxen in het hotel. S'avonds  weer heerlijk gegeten....nadat onze gids wel tig keer had geprobeerd om €50,- om te wisselen zonder besodemieterd te worden tax en  geldwisseltruc,  nog steeds dus euro's in de portemonnee .........