Dit jaar geen oliebollen en glühwein.......

10 december 2017 - Esch, Nederland

Dit jaar geen oliebollen en glühwein maar lekker in het zonnetje Bq-en op het strand aan de andere kant van de wereld!

Na weken (maanden) van plannen, goedkope tickets scoren, internet afstropen, verhalen en reviews lezen, kwijlen bij foto's van andere reizigers, excursies/campings en overtochten boeken, E-Visum aanvragen, afwegen what to do en what not to do, lees "waar hebben we tijd voor"  en natuurlijk de routes uitstippelen, is het dan zo ver.

Nog een beetje onwerkelijk maar Rob en ik gaan ons koude en natte kikkerlandje voor 6 weken verruilen voor Down under, op zoek naar kangaroe’s en kiwi’s,  alweer 36 jaar geleden voor mij! We vertrekken Woensdag, 13 December en zijn 21 Januari weer terug, 6 weken, ja echt!,

We vliegen vanaf Düsseldorf met het megavliegtuig van Emirates via Dubai naar Adelaide, Australië. Na een overnachting in Adelaide pikken we ons Hippie campertje op en vertrekken richting het Zuiden, naar Kangaroo eiland, op de koffie bij een neef van mij, Maurie, in Victor Harbour, de kuststrook en een stukje binnenland van Zuid-Australië en niet te vergeten, de Great Oceanroad in Victoria. Via mijn tante en Oom in Simpson gaan we richting Melbourne. Van daaruit vliegen we 2de kerstdag naar het Zuidereiland van Nieuw Zeeland, Christchurch en ook daar gaan we de boel verkennen, over land, over zee maar ook vanuit de lucht! Ook hier hebben we een campervan  tot onze beschikking!

Na heeeeel veel kilometers rijden en mega indrukken rijker, vliegen we vanaf het Noordereiland, Auckland,  weer terug naar huis.

De vliegtijden zijn gunstig met maar èèn tussenstop en zonder lange wachttijden op het vliegveld van Dubai, ik denk zelfs nog dat we moeten rennen...

We overnachten in natuurparken back to basic, met een waterval of rivier als douche en een plons wc als enigste sanitaire, maar ook op wat luxere campings met een gezamenlijke keuken, wasruimte's en stroom, vooraf geboekt.

WiFi is nog maar de vraag dus ik hoop met enige regelmaat wat te kunnen posten op mijn reislogger. En anders maar op de koffie bij de MC Donalds, altijd verzekerd van Wi-Fi!

Op de kaart is in ieder geval de route uitgestippeld die we gaan volgen dus als je wilt  meekijken......De back-pack's zijn weer ingepakt met de nodige voorzieningen op het gebied van elektronica, E-reader vol met nieuwe boeken en mijn zonnebril bovenop!

De SD kaartjes voor het fototoestel vernieuwd om nog meer foto’s op te slaan en we hopen met onze Drone ook leuke filmpjes te kunnen maken.....

Veel leesplezier!

Rob en Hannie

1. Liselot:
    10 december 2017
    Heel veel plezier lieve hannie en rob!! Verheug mij nu al erop jullie verhalen te lezen!
    Wees voorzichtig en geniet volop!
    Liefs liselot
  2. Hannie Breukhoven:
    Dank je Liselot!
  3. Els engering:
    10 december 2017
    veel plezier , geniet ervan en fijne feestdagen down under , ( jullie jaar is dan dit jaar wat korter , haha. ) leuk zo'n blog om op de hoogte te blijven !!
  4. Hannie Breukhoven:
    10 december 2017
    Dank je Els! Inderdaad, we gaan in de vakantie door 3 tijdzones.....
  5. Doortje:
    10 december 2017
    Weer een geweldige reis! Heel veel genieten! Veel plezier!
  6. Hannie Breukhoven:
    Dank je Doortje....
  7. Marie-José Backx:
    10 december 2017
    Ha Hannie en Rob, het plan ziet er geweldig uit! Veel plezier en doe de groeten aan al onze familie die je gaat zien. Geniet ervan!
  8. Hannie Breukhoven:
    10 december 2017
    Thanks Marie-josé, zal ik doen!
  9. Helen:
    10 december 2017
    Super, wat een fantastisch vooruitzicht! Geniet ze en wij genieten met jullie mee door de blog.
  10. Hannie Breukhoven:
    11 december 2017
    Dank je Helen! Veel leesplezier!
  11. Kees en sjaan:
    11 december 2017
    hannie and rob looking forward to it
  12. Hannie Breukhoven:
    11 december 2017
    Wij ook! Nu maar hopen dat we op tijd vliegen met die sneeuw!
  13. Marjolein:
    16 december 2017
    Heb het heerlijk samen Hannie en Rob! Fijne, mooie reis!