Flores

27 april 2016 - Flores, Indonesië

In het zonnetje, met een uitzicht.........even weer een verhaaltje!

Eergisteren de koffers gepakt en met alleen één rugzakje op om 9.00 uur richting het vliegveld. De koffers geparkeerd in het hotel.

We verlaten het drukke Ubud en rijden met een gemiddelde snelheid van 40 km. door Denpasar, door Sanur naar de domestic vertrekhal van het vliegveld. Een prachtig vliegveld trouwens. Instapkaart opgehaald en .......wachten, wachten, wachten. Met een uurtje vertraging eindelijk in een propeller vliegtuig. Helaas niet bij het raampje maar wat ik kon zien! Al die eilandjes....

Zo'n 2 1/2 uur vliegen later, zetten we voet op Flores, Labuan Bajo waar de taxi-chauffeur alweer klaarstond met een bordje, voorzien van onze namen. Een heel andere eiland, rust......boven op een berg, met prachtig uitzicht op een baai met eilandjes in het groen, staat het hotel, Golo Hiltrop. Oké, de huisjes zijn gedateerd en links en rechts is er wat stuk, maar eenmaal buiten op het balkonnetje......

Even naar het dorpje in de middag en tja, dat is armoedig. Een markt met voornamelijk vis en binnen gedroogde vis nou dan kun je de geur er wel bij voorstellen en iedereen wil wat aan je verkopen. Dat is dan ook gelukt en met bananen in beslag, pisang goreng, liepen we weer slenterend naar boven. De gekko's zijn met ons meegereisd van Bali naar hier en met een heerlijke bintang voor Rob en een kopje thee voor mij, zitten we te genieten van al de geluiden en ons uitzicht! In de avond weer naar het dorp waar we 2 heerlijke vissen uitzochten voor ons avondmaal. Het was Jammie .....