Aan alles komt een eind.......

19 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gelukkig......droog! Nadat het nog heel de nacht geregend had, eindelijk wat blauw aan de horizon. In zo’n klein campertje heb je het allemaal wel gezien na 24 uur regen....op internet geregeld dat we geen boete krijgen voor de tolweg ten Noorden van Auckland welgeteld €1.25. Je kenteken wordt gefotografeerd en alles gaat digitaal. Heb je binnen 5 dagen niet betaald, dan kan de boete oplopen tot $100,- De boete gaat naar het verhuurbedrijf en deze vragen ook nog een boete dus.....de €1.25 maar betaald Haha .......we namen de kustweg via kleine dorpjes, nog even door de mist, naar Auckland. Net buiten de stad had ik een camping uitgezocht aan de zee. Helaas.......in het Zuid Afrikaans, ze hoorde dat ik uit Nederland kwam, zei ze me vriendelijk dat er echt geen plekje voor ons was. We hebben we nog even gekletst in het Afrikaans en ze regelde voor ons een andere camping, door het centrum, ten zuiden van de stad. Het is niet anders........de eerste camping die geen plaats heeft voor ons! Over de tolweg, over de brug met een prachtig zicht op de skyline van Auckland, reden we snel de stad weer uit.  Is niks voor ons......Nog even zoeken naar de stadscamping maar met de stadskaart kom je overal! Aan een park en een riviertje, in een dal achter een huis, gewoon de oprit oprijden, naar beneden dus was de camping verstopt.  Toch nog wat boodschapjes gedaan en het laatste wasje hangt te wapperen in de wind en zon. Nog even genieten.......Morgen, zaterdag, om 21.15 gaan we vliegen en beginnen we met de langste non stop flight van 8.824 Miles, 17.25 uur naar Dubai. Gelukkig met het grootste vliegtuig van Emirates. We hebben een stop over van 3 uur tijd genoeg om onze winterkleren aan te doen voordat we op de tweede vlucht van 7 uur en 10 minuten stappen.

Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten van onze reis. Wij hebben in ieder geval genoten en ontzettend veel mazzel gehad met het weer, want dat is toch wel een beetje uniek in dit land. Nieuw -Zeeland is prachtig. Onze voorkeur gaat uit naar het Zuidereiland, ruig, zijn vele vogelsoorten, de Sounds en niet te vergeten de zeehonden en dolfijnen.....Het Westen van het Noordereiland heeft dit ook nog wel terwijl het Oosten vnml veel tuinbouw heeft, denk dan aan druiven, kiwi’s, avocado’s en ander fruit. Heel bijzonder op het Noordereiland zijn natuurlijk de geisers, modderpoel, vulkaangebied en warmwaterbronnen. Ook ben ik een gelukkig mens dat ik mijn tante en oom in Simpson nog gesproken heb. Ik heb altijd een soort van heimwee gehad voor mijn leuke tijd daar 38 en 36 jaar geleden. Australië is een geweldig land!

1. Marjolein:
    19 januari 2018
    Hele goeie reis terug naar ons koude landje!
    Het wordt nog wel een hele klus om af te kicken van zo'n prachtige vakantie!
    Tot snel! X